Xray T1r na rally
Jedním z podvozků, který se dnes dá sehnat "za hubičku" je X-ray T1R. Jeho úprava pro rally už je trochu složitější nežli u Tamiye, ale při slušně vybavené dílně se to dá za víkend zvládnout.
Plato je potřeba obrousit v prostoru pod rameny, aby se zvětšil propad a tím i světlá výška.Originál jsou v tomto platu baterky dělené 3+3, já se rozhodle upravit podvozek pro použití klasického akupacku, lze použít i baterky pájené llllll .
Na obrázku je vidět, že původní otvory, ve kterých baterky držely jsou vylepené kousky plastu, a pod motorem je AL plech s věracími otvory a krycí síťkou proti kamenům.
Přední obroušená část, je vidět i šroub, který bude jako přední doraz držáku baterek.
Zadní část plata po obroušení.
Veškeré přepážky v levé části jsem odřezal, aby se vešel akupack.
Další fotky a různými detaily plata, obroušená ramena, aby neškrtala kola o jejich konce, obroušené C huby pro větší zdvih a rejd.Nežli dlouze popisovat, fotky asi napoví více.
Plato v přední části je obroušeno i v místě, kde se mají opírat šroubky dorazů propadu ramen.Vyřešil jsem to tím, že jsem vyvrtal díry blíž ke středu, vyřezal závit, a dorazy jsou normálně funkční.
Smontovaná přední část, je vidět nejen upravená ramena, C huby a páky řízení, ale i část zakrytování.
Obroušení v oblasti zadních domečků.
Pod rameny se zachytávaly kamínky, vyřešily to kryty nalepené oboustrannou páskou, jsou tvořeny z "neoprenového" zednického hladítka.
Držáky karoserie jsem předělal, aby šly použít kastle vrtané pro Tamiyu.Vepředu jsem použil zadní držáky, chycené k držákům tlumičů, vzadu jsou naopak přední držáky a pomocný L profil, na kterém jsou uchyceny.Je vidět i doplňkové zakrytování před kamínky.
Hlavně diferenciály jsem se snažil dobře zakrýt, používal jsem pěnu na nárazníky, zednická hladítka a chirurgické rukavice.
Bordelkryt je upravený z originálu, ale je prodloužen.Na něm jsou namontovány větráky pro chlazení motoru i réglu.
Zde je celkový pohled, je vidět zvýšený kryt i způsob jak jsou předělány držáky karoserie.
Místo originálního nárazníku jsem vytvořil vlastní, zdvižený v přední části.Původní je rovný a při najetí na překážku často zůstanete viset.
Celkový pohled na nezakrytované podvozky s komplet osazením.
Komplet, se zakrytováním.
Podvozek je dobrý hlavně na asfalt, do haly apod. Oproti dříve ježděné Tamiye je lehčí takřka o půl kila.Ale každému vyhovuje jiný styl, do těžkého terénu a na sněhu raději používám svůj starý sekeromlat TB-01.Pro mé nešikovné ruce má tu výhodu, že si cestu prorazí i tam, kde není a kde už X-ray uvízne.
Ale v lehčím terénu a na asfaltu je X-ray mnohem ovladatelnější a hbitější,preciznějšímu a lepšímu jezdci bude vyhovovat i v těžším terénu.
Snad fotky pomůžou při případné přestavbě, přeji mnoho úspěchů.